Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Více informací. Rozumím Pro správné fungování webu si zapněte javascript.

Tradiční česká značka Prim je na světovém trhu již od roku 1949, a letos tak oslavila výročí sedmdesáti let od svého vzniku. Za tu dobu přišla s mnoha osvědčenými modely. Od letošního léta má ale ve svém portfoliu jednu lahůdku pro opravdové znalce - limitovanou sérii golfových hodinek Hole In ONe, které si svou premiéru odbyly 31. července. Jejich ambasadorem se stal novopečený profesionál Šimon Zach. Výběr mladého, nadějného hráče nebyl náhodný. Na rozdíl od klasických modelů jsou golfové hodinky mladé nejen věkem, ale také nadčasovým designem, který navozuje pocit energie, dynamiky a snu každého hráče, tedy zahrát jamku jednou ranou nebo se jednou stát světovou jedničkou.

Duchovním otcem hodinek nicméně není známá hodinářská firma, ale promotér berounského turnaje WGM Czech Open Pavel Suchánek. Jeho snem bylo od začátku vybudovat tradici největšího českého turnaje, pro české hráče a podporovaného čistě českými společnostmi. Ikonická nákladní Tatra, která byla po pět let jednou z cen za hole-in-one, byla už trochu okoukaná a doplnit ji tak musela cena podobná a stejně ryze česká.

"Je pravda, že jednou jsem golfové hodinky dostal, ale byly relativně malé, špatně čitelné a nebyly úplně podle mých představ. Chtěl jsem turnaj také o něco nového obohatit a jako jedna z nejlepších variant se nabízely designové golfové hodinky v limitované edici. Tak vznikla základní myšlenka k jejíž realizaci stačilo pár měsíců," prozradil ke zrodu hodinek Pavel Suchánek.

Pak už jen stačilo najít výrobce, který by měl o spolupráci zájem, vybrat designéra, jenž by se návrhu zhostil a dokázal do nich vetknout mladost, energii a golf, a vše se mohlo rozběhnout.

"Zadání designu pr nás nebylo nijak limitující ani svazující a pro návrh jsme dostali naprostou volnout ruku. Hranice jsme si nakonec určili sami, tedy jednoduchost a designovou čistotu, žádný tradiční motiv jako texturu míčku nebo golfovou hůl. Spíše nám šlo o příběh, který by byl skrytý na pozadí. Název Hole In One vznikl ve spolupráci s kolegy ze společnosti ELTON hodinářské. Možná i pro to není na vrcholu ciferníku dvanáctka, ale jednička, ke které směřují malé fluorescenční tečky. Kolega Tomáš Kvapil hledal inspiraci u velitele Apolla XIV Alana Sheparde, který na svou cestu na Měsíc propašoval na palubu kosmické lodi hlavu golfové hole, kterou si později připevnil k lopatce pro sběr vzorků. S  tím pak na měsíčním povrchu na míle daleko odpálil dva golfové míčky. Ty tečky tak mohou být letící golfové míčky nebo svítící hvězdy na pozadí vesmíru, jednička Alan Shepard, který jako první člověk odpálil míček na Měsíci. Ten příběh si každý může najít sám," prozradila ke vzniku motivu designérka mladoboleslavské společnosti Aufeer Design Marta Slívová.

"S požadavkem na výrobu speciální či limitované edice dle specifického přání a zadání zákazníka se setkáváme stále častěji. Každá taková zakázka je pro nás velkou výzvou, protože je potřeba sjednotit přání zadavatele, designéra a samozřejmě našeho týmu konstruktérů, aby výsledkem byly nejen krásné, ale především fungující hodinky. Práce na takto specifických zakázkách je pro naši společnost velmi zajímavá a vždy nás posune o krok dál. Golfové hodinky jsou specifické zejména řešením číselníku. Tmavý číselník hodinek je posetý letícími míčky, které za sebou vytváří reliéfní stopu. Každý jednotlivý míček je na číselník ručně nanášen speciální luminiscenční barvou, a ve tmě tak vytváří velice originální dojem. Díky povrchové úpravě DLC nejen získaly hodinky originální vzhled, ale pouzdro je také odolné vůčei mechanickému poškození. Výjimečným rysem je samozřejmě v neposlední řadě fakt, že jde o limitovanou edici. Díky tomu získávají nejen na originalitě, ale také na hodnotě," uvedla k výrobě Adéla Dittmannová ze společnosti ELTON hodinářská z Nového Města nad Metují.

Výsledkem spolupráce je tedy limitovaná edice o stu kusech společenských hodinek určených nejen pro golfisty, o které byl už před uvedením na trh velký zájem. Výrobní kapacita je nicméně omezená - v Novém Městě nad Metují dokážou ručně vyrobit jen 800 kusů hodinek ročně, a proto se první zájemci svých očíslovaných kousků dočkají až ve druhé polovině září.

"První hodinky jsou již prodané, jiné rezervované a k dispozici nejsou výrobní čísla 000 (prototyp), které jsem si s dovolením ponechal pro sebe, a dále 001, 007, 013, 033, 059 a 066. Velký zájem je mezi sběrateli a těmi, kdo vidí hodinky jako dobrou investiční komoditu. Šimon Zach, jako ambasador, si své číslo ještě nevybral, ale jakmile si jej vybere, jeho hodinky půjdou do výroby a dostane je k Vánocům," uzavřel Suchánek.

Kontakt

World golf marketing a.s.
V luhu 754/18, Praha 4

Pavel Suchánek
pavel.suchanek@pws.cz

IČ: 014 55 818
DIČ: CZ 014 55 818